Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#115569 door Matty
14 jun 2020, 22:57
Hallo

Ik zou een paar belangrijke documenten moeten verzenden.
Is er een veilige weg waamee dit kan? Ik heb dit nooit moeten gebruiken voor Cuba. Nu dus wel. Iemand een goede oplossing aub?
Dank u
#115572 door Matty
15 jun 2020, 00:39
Hey Jan

Neen niet voor een visum, andere documenten. Moet dit voor een visumtrouwens niet door de aanvrager worden afgegeven?

Dank u. Ik dacht al dat ik ergens een DHL bordje had zien hangen
#115575 door Tijn
15 jun 2020, 12:53
Neem ff contact op met DHL want tot vorige week was het niet mogelijk wat dan ook naar Cuba te sturen :-(
#115577 door havanalover
15 jun 2020, 20:05
mijn vraag heeft iemand betrouwbare info over een pakje verzenden naar Cuba (havana) DHL was vroeger perfect maar sinds vorig jaar zijn er veel problemen (gasolina te kort, bestelwagens defect ) DHL heeft al 3 maal mijn (express) zending moeten terugbetalen. Tot in Cuba gaat alles OK maar in cuba zelf is een probleem. Ik probeer nu via een aangetekende zending via de post
#115578 door realpino
16 jun 2020, 21:09
Postnl doet er ca 1,5 maand over om op locatie geleverd te worden (camaguey). binnen een dag of 10 is het pakket meestal in Havana.
Mij laatste zending van medio april zou nog steeds in transit zijn, maar na het topic over de "Sea Rah" gelezen te hebben, ben ik deze als verloren gaan beschouwen.
Deze periode pakketje sturen is zonde van je tijd en moeite. (als het überhaupt geaccepteerd wordt)
#115584 door Jan Almeida B.
18 jun 2020, 17:28
Moet dit voor een visum trouwens niet door de aanvrager worden afgegeven?

De aanvrager biedt zich persoonlijk aan. De documenten waar jij voor moet zorgen ontvangt men liefst per koerier (DHL). Je zorgt dat die een week voordat je vriend zich op de ambassade meldt, zijn aangekomen.
inhoud:
Je uitnodigingsbrief, bewijs medische verzekering, de aanvraagbrief Schengen-visum (zie model eerder gepost) ingevuld op foto's na, bewijs woonplaats, verbintenis tot ten lastenneming, bewijs inkomen (aanslagbiljet), kopie ID garant, vliegticket. PM mij en ik geef je e-mail van je contact op de ambassade.