Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#114342 door rickenbilly
09 dec 2018, 16:16
@ Tijn. Bij opwaarderen is het altijd zo dat het betaalde bedrag (min of meer) gelijk is aan het normaal opgewaardeerde + een eventuele niet te verhandele bonus.

Ik betaal handelaar 10 ontvang 10 + bonus, Ik betaal handelaar 20 + bonus. etc.
Ik betaal 20 en krijg 20.

Waar en bij wie zit de winst???

groet,

R
#114343 door rickenbilly
09 dec 2018, 16:22
@ Tijn.

Het kan dus alleen werken als de ontvanger van die 30 bonus uit zijn EIGEN saldo nog eens een 'service' bedrag betaald aan handelaar.
De ontvanger van de bonos heeft dan 30 bonus minus het service bedrag dat ie aan de handerlaan moet betalen.

20 (19,70) + service bedrag levert dan 20+30 borg op. Winst voor beide partijen!!!!!!!

Duidelijk. balletje gevallen en ik hoop nu ook bij Osito.

groet,

R.
#114344 door rickenbilly
09 dec 2018, 16:29
@Tijn.

Blijft toch een vreemd verhaal.

Ik waardeer via een kantoortje op voor 20. Ik betaal het kantoortje 20,50.
0,50 centavo's is de provisie.

Ik ontvang 20 + 30. Ik ben nu vrij om mijn 20 de verhandelen aan wie ik wil en hou de winst zelf en ik blijf de 30 vrij beschikbaar houden voor eigen gebruik.
Ik hoef dus niemand te betalen, ja 0,50 centavo aan degeen die opwaardeert.

Waarom zou ik iemand 10 of 9,70 betalen als ik het zelf kan doen voor 0,50

groet,R.
#114345 door Tijn
09 dec 2018, 17:13
Er drijven twee mensen handel... de een voor zijn werk (de handelaar) en de ander (zou je dus ook een handelaar kunnen noemen) om lekker op bonus te kunnen bellen zonder zijn credit op te waarderen.

Reële kosten van bellen worden zo ongeveer dubbeltje per minuut.

Kan het echt niet duidelijker uitleggen!

Dus voor iedereen die het niet begrijpt: Je kunt voor een tientje, 30 (of 40 afhankelijk van de bonus) beltegoed krijgen in de vorm van een bonus die dan wel verloopt na een week of drie...
Daarvoor stap je naar een handelaar en daar drijf je handel mee... (dat wil zeggen jij geeft hem een tientje en hij waardeert jouw telefoon op waarna jij hem 19.70 van het ontvangen tegoed overmaakt. Wat hij daar verder mee doet is niet heel belangrijk toch?
#114346 door rickenbilly
09 dec 2018, 18:44
@ tijn.

Kleinste opwaardeer bedrag MET bonus is 20 en niet 10. In elk geval ben je dus altijd 20 kwijt voordat er uberhaupt een bonus gegeven wordt. lijkt me dat je dan toch meer dan 20 moet betalen wil die ander ook winst maken!

groet,

R.
#114347 door Tijn
10 dec 2018, 12:49
Laatste keer... dan houd ik ermee op...

Er zijn telefoonsaldo handelaren. (echt waar ze doen dit voor hun werk.)...

Jij geeft een tientje aan die handelaar. Hij waardeert (via iemand in buitenland) jouw telefoon op met 20 plus 30 bonus. Jij maakt 19.70 over naar de handelaar.

Jij hebt nu 30 bonus en geen extra saldo waardoor je enkel met bonus belt en dus de belkosten behoorlijk drukt.

Hij heeft een tientje plus 19,70 beltegoed dat hij dan weer verkoopt.

Dankzij dit systeem verbel ik tegenwoordig minder dan 20 in de maand want voor die 20 heb ik 60 bonus te verbellen! (En ja... iedereen belt mij met *99)...

Ik doe trouwens ook niet meer aan 'Pase me un peso'... Want 1 peso schenken kost 1.30, 2 kosten 2,30... Een keer in de maand slapik naar een beltegoedhandelaar en waardeer een paar mensen op met 5 voor 6...
#114348 door Osito
10 dec 2018, 14:23
Oke Tijn,
er is een bonus van bijvoorbeeld 30 cuc, die wordt verdeeld over drie partijen die aan deze handel deelnemen.
De handelaar, de afnemer maar ook degene die opwaardeert.
Onderling spreken ze af wie welk deel van de bonus krijgt, kwestie van vraag en aanbod.
Maar je zegt dat de handelaar een tientje heeft gekregen plus 19,70 die hij dan weer doorverkoopt.
Bedoel je misschien "die 19,70 wordt doorverkocht voor bijv. 18 cuc, en samen met de 10 cuc wordt dan eerst de opwaardeerder afbetaald, want die heeft 19,70 betaald aan bijv. de firma compr-dtodo".
Bovendien gaat er nog wat meer geld af van dat tientje, want de opwaardeerder wil ook een (klein) deel van de taart.
Zo maakt de handelaar misschien 6 cuc winst, maar dat is wel verdiend in slechts een paar uurtjes. De grootste winst ligt bij jou, als afnemer (je krijgt 30 cuc beltegoed voor de prijs van 10 cuc).

we komen er wel uit samen,
groeten, Osito
#114349 door Tijn
10 dec 2018, 15:04
Dt is het wel ja :-)... alleen kun je de bonus niet verdelen...

De andere kant van de medaille is dat de handelaar familie in het buitenland heeft die hem geld wil sturen (zeg voor het gemak 100$ in de maand).
Via AIS kost dat ongeveer 17% (blijft over 83)
Via Western Union ongeveer hetzelfde.
Via telefoons opwaarderen kost het sturen van 100$ 5 keer 22 (website kosten) en is dus de goedkoopste manier. (10% kosten). Alleen heeft het Cubaanse familielid natuurlijk niets aan 100$ beltegoed plus 200$ bonus in de maand.

Slimme oplossing: Andere mensen opwaarderen en daarna beltegoed verhandelen... Krijg je niet alleen je 100$ maar maak je er zo'n 140$ van.
#114350 door rickenbilly
10 dec 2018, 15:11
@Tijn.

Ja Tijn eindelijk duidelijk! Als je nu direct in het begin gemeld had dat er sprake was van een SCHENKING vanuit La Yuma dan was het direct duidelijke geweest en hadden we niet zo'n ellelange draad nodig gehad.

Fijne dag nog.

groet.

R.
#114351 door Tijn
10 dec 2018, 16:19
Tis niet per definitie een schenking... Het verdienmodel werkt ook op zichzelf.

Maar het is natuurlijk wel een soort schenkingverdubbelaar :-)
#114352 door rickenbilly
10 dec 2018, 16:43
@Tijn.

Als het géén schenking is hoe komt die initiële 20 USD dan terug bij de oorspronkelijke betaler/opwaardeerder. + een 'winst' voor deze opwaardeerder die in het buitenland zit?????
Met money transfer oid?? Bankoverschrijving vanuit een Cubaanse bankrekening??? Met een mula???

Het werkt alleen als er een schenker in het spel is en de locale Cubaan maakt dan inderdaad 10 cuc - 0,30 centavo winst.
Maar alleen dankzij een supporter in het buitenland.

groet,

R.
#114355 door Osito
10 dec 2018, 19:42
Zo, de aap is uit de mouw, c.q. het konijntje uit de hoge hoed. Een schenking.

@Tijn en Rickenbilly

Ik probeer het wat interessanter te maken.
Is het voor jullie mogelijk in Cuba als Nederlander, met een Nederlands e-mailadres en een Nederlandse creditcard, de buitenlandse opwaardeerder te zijn van je eigen Cubaanse telefoonnummer?
Dus in Cuba maak je als Nederlander gebruik van het aanbod “voor 20 cuc krijg je 20 + 30 cuc”?
Je waardeert je eigen Cubaanse telefoonnummer op, er wordt 20 cuc (in Dollars) van je creditcard afgeschreven.
De 20 cuc beltegoed (geldig 330 dagen) verkoop je aan de jouw bekende handelaar voor 15 cuc.
De 30 cuc bonus beltegoed gebruik je de komende drie weken om driftig te bellen.
Dan heb je zelf betaald ongeveer 5 cuc (20 cuc minus 15 cuc), maar krijgt daarvoor 30 cuc beltegoed.
Om in de termen van Tijn te blijven: 5 voor 30.
Je wordt dan zelf ook een handelaar.

P.S. als jullie de discussie beu zijn, dan begrijp ik dat wel. Maar het lijkt me het proberen waard.

Saludos
#114356 door Tijn
10 dec 2018, 20:48
Ja, dat is mogelijk. Zoals je weet kost opwaarderen zo'n 22 $ (website moet ook wat verdienen.) dus daar maak je een rekenfoutje.
De handelaar zal er, denk ik, geen 15 voor overhebben. Zal eens navraag doen wat 20 beltegoed doet in de groothandel :-)

Er zijn echter wel gewone Cubanen die voor beltegoed willen betalen... dus voor mensen die het gezeur van dingen verkopen aan Cubanen aan hun hoofd willen is het een leuke oplossing :-)
#114357 door HijodelMundo
10 dec 2018, 21:30
Dank voor deze mooie tip.

De zoon van mijn vrouw heeft een credit card van mij (op zijn naam maar met mijn rekening), dat gaat al jaren goed omdat hij zich al jaren netjes aan de afspraak houdt hoeveel hij maandelijks mag opnemen en hij laad er zijn telefoon mee op.
Maar feitelijk is dat dus die SCHENKING waar we het eerder over hadden.
Maar als hij nou in plaats van 100 CUC opnemen bij de bank nu juist tijdens bonus periodes beltegoed gaat verhandelen via het door Tijn uitgelegde schema, dan kost hetzelfde ged voor hem mij minder, of hij kan het iets minder krap hebben met hetzelfde geld van mij opnemen...

Thanks!
#114364 door Robert
19 dec 2018, 19:31
Allemachtig, het hele draadje gelezen maar geen stap verder gekomen.
Nog nooit heb ik een Cubaans nummer opgewaardeeerd en nu snap ik het nog niet.
Ok ding, maar ding vraagt om een email adres en laat ik die nu niet hebben alleen de Cubaanse telefoon nummers
#114366 door rickenbilly
20 dec 2018, 05:25
Hoi allemaal,

Ik weet niet hij het een en ander berekent wordt bij de diverse opwaardeerders maar mijn ervaring is dat het goedkopere is om het hier op Cuba te doen.

Met mijn eigen visa card in euro's ben ik altijd uiteindelijk zo'n 22/23 € kwijt voor een opwaardering van 20 cuc + bonus 30 Cuc.

In Havanna doe ik het op een 'kantoortje' voor 21 cuc per opwaardering; bij meer dan 5 opwaarderingen en dat mogen verschillende nummers zijn zakt de prijs naar 20,50
Meestal 2 voor mij en 1 voor Billy want die belt minder.

Goedkoper dus dan met mijn eigen creditcard maar goed moet wel altijd voor Billy betalen want die heeft nooit geld op zak. Tel uit je winst.

groet,

R
#114400 door Joop_Siroop
23 jan 2019, 13:11
Nog even over Nauta op mijn Cubaanse lijn.. kan niet want geen Cubaan (of residentie).
Wat Dasilvasolis al aangaf...
Heeft er iemand nog een residentie liggen die hij niet gebruikt
;-)