Hoe kom je van A naar B in Cuba
#112706 door CJM
31 jan 2017, 21:42
Ik ga voor het eerst naar Cuba en vlieg over 3 weken naar Varadero. Ik zou graag meteen doorgaan naar Havana en daar de eerste nacht al slapen. Is dat mogelijk zonder ticket vooraf? Wat tricky om nu al een busticket te kopen, omdat het lastig te zeggen is hoe laat ik met de bus weg kan.
#112709 door Pieterklu
01 feb 2017, 14:27
@CJM: zoek al in het vliegtuig naar mensen die ook naar Havana gaan en huur een staatstaxi collectivo. Voor 80 tot 100 cuc moet dat lukken. Alternatief is om de chauffeur van de bus die reizigers afzet bij de hotels in Havana te bewegen om je mee te nemen. Dat lukt soms. Succes.
#112710 door Consulado#Neptuno
02 feb 2017, 00:06
Als je de aankomsthal van het vliegveld van Varadero verlaat, zie je behalve 100 mensen die staan te wachten,
aan de overzijde van de straat tientallen bussen staan.
Dit zijn allemaal bussen die vakantiegangers naar hun hotel brengen.

De bus van Viazul stopt gewoon langs de straat aan de zijde van de aankomsthal.
Je hoeft geen uur van te voren aanwezig te zijn.
Viazul heeft namelijk geen kantoor op de luchthaven.
De bus komt voorrijden. Passagiers stappen uit en in, en de bus vertrekt onmiddellijk weer.

Buiten bij de aankomsthal staan geen banken waar je zittend kunt wachten.
Bij de vertrekhal, links van de aankomsthal, staan wel banken en kun je het schouwspel daar gadeslaan en de bus zie je als die komt aanrijden.
Als je tijd over hebt en/of honger of dorst, kun je in de vertrekhal een broodje kopen, en wat drinken.

Zorg dat je vlug bij de chauffeur bent, anders laat hij al mensen in de bus die geen gereserveerde zitplaats hebben.
(De vrije stoelen is de bus kunnen worden ingenomen door reizigers zonder reservering)
Als je met je reservering zwaait als je in de rij staat, krijg je voorrang.