Hoe kom je van A naar B in Cuba
#111235 door Dutch Paul
01 nov 2015, 12:28
Hallo,
laat ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Paul, uit Nieuw-Vennep, 57 jaar, getrouwd met 2 kinderen.
Ik maak jaarlijks een motorreis naar verre bestemmingen.
Zo zijn Peru, Bolivia, Chili, Guatemala, Hunduras, Kenia, Tanzania, India, etc etc al per motor doorkruist.
Voor 2014 stond Cuba op het programma maar deze bestemming is bij nader inzien door de reisorganisatie geannuleerd.
Helaas.
Daarom ben ik, voor mezelf en voor mijn maatje Michel, op zoek naar een andere reisorganisatie die dat kan bieden.
Per bus of per oldtimer is geen probleem, maar per motor schijnt niet te bestaan.

Daarom mijn vraag hier aan de mensen die het weten kunnen.
Zien jullie mogelijkheden om Cuba toch per motor te verkennen?
Hetzij met een reisorganisatie, hetzij op huurmotoren, hetzij op eigen motoren die verscheept worden.

Dat een dergelijke reis haken en ogen kent snap ik en indien het door kan gaan heb ik nog heel veel vragen.
Maar ons transport is het eerste dat geregeld moet worden.
Graag jullie mening en ideeën.
#111249 door Tijn
11 nov 2015, 14:03
Ik weet dat er georganiseerde reizen zijn per motor (heb Harlys en BMWs gezien dus minimaal twee organisaties die buitenlanders op sleeptouw nemen). Rijd er wel een cubaan voorop en achter je aan... controle boven alles :-)
De Harley club is Deens maar een beetje googlen moet je meer resultaten op kunnen leveren. (zit nu op Cuba dus laat dat lekker aan jou over)

Zelf je motor meenemen... Kansloos! Kans dat je hem het land in krijgt schat ik op 50 % maar de kans dat je hem daarna het land niet meer uit krijgt op 100%... Gewoon vergeten die optie...