Hoe kom je van A naar B in Cuba
#110651 door Tania03
31 jul 2015, 08:42
Hallo,

De titel van dit topic zegt eigenlijk alles: Huur ik een Geely of niet?
Pro - Ik wil zo weinig mogelijk geld spenderen aan een wagen.
Con - Mijn reisgenoot houdt zo al niet van lange ritten met de wagen dus ik wil deze zo comfortabel mogelijk houden, zonder al te veel stress en gedoe.

Wat denken jullie? Kan ik mij de Geely riskeren of leg ik beter wat meer geld neer voor een iets betrouwbaarder model? Ik lees de gekste verhalen over de Geely, maar ik ben ook al verhalen tegengekomen van mensen die er weken mee rondreden en er nooit problemen mee hebben gehad. En ik kan me voorstellen dat je ook met andere modellen pech kan hebben onderweg. Zelf zou ik er gerust voor willen gaan, het is vooral door mijn reisgenoot dat ik twijfels heb. Er staan af en toe toch ritten van enkele uren op ons programma.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
#110654 door carino
31 jul 2015, 14:58
Niks mis met een Geely. Onze afgelopen vakantie heb ik voor de tweede keer 4 weken in zo'n ding rond gereden, prima karretje. Is behoorlijk comfortabel. Tochten van Holguin naar Moa. Van Moa naar Santiago en weer terug.
Ook de beruchte tocht van Moa naar Baracoa sloeg ie zich goed doorheen. Met 3 man op de achterbank :-)
Geen pech gehad ook al was het dit keer een behoorlijk intenisef gebruikt exemplaar. Redelijk zuinig ook.
De bestuurdersstoel was een beetje doorgezakt. Ook zat hij vol met butsen maar dat vind ik alleen maar een voordeel haha. Als ik zelf er een bij maak valt het niet op :-)
Ik heb in het verleden vaak Peugeot gehad in Cuba maar deze doet er niet voor onder.
#110661 door Tijn
01 aug 2015, 07:26
carino schreef:De bestuurdersstoel was een beetje doorgezakt.

Zo worden ze af fabriek geleverd :-)

Inderdaad niets mis met een Geely. Je moet er geen ongelukken mee maken (NUL sterren in de crashtest) en als je er tegenaan spuugt heb je een deukje. Maar voor een rondrit: Nooit problemen met een Geely gehad!
#110663 door HijodelMundo
01 aug 2015, 08:40
Je voelt gewoon aan dat het goedkoop materiaal is. De motor schijnt wel erg goed te zijn. Ikzelf heb er duizenden kilometers mee gereden maar als ik de keuze heb dan zal ik altijd voor iets anders gaan! (is natuurlijk erg afhankleijk van Budget en hetgeen er beschikbaar is)
Overigens als je recht achter het stuur zit dan zal je op een gegeven moment opvallen dat het stuur net uit het lood is, hij stet een tikje naar buiten gekanteld. Oftewel als je er recht achter zit is je linkerarm iets gestrekter dan de rechter, als je dat eenmaal gemerkt hebt valt het je de rest van de resi op... (Graag gedaan voor degenen die het nog niet gemerkt hadden... :twisted: )

Hijo
#111056 door hakanaydin
27 sep 2015, 23:18
Ik heb een aantal duizend km met verschillende Geely's afgelegd allemaal van het kaliber 1.5 GL CK van Pinar del rio tot Baracoa, ik heb elke provincie met deze auto aangedaan! Het is een prima auto tenminste je krijgt waar je voor betaald..Ik heb meerdere malen meegemaakt dat de temperatuur hoog opliep vooral met de ritten waarop de auto moest klimmen maar ook een aantal keer op de rechte weg :). Ik heb een keer een noodstop moeten maken, ik reed 100 over de Autopista en een fietser besloot van links naar rechts de weg over te steken het is een godswonder dat die beste man nog fietst want de remmen hebben verre van geholpen! Als je met meerdere personen in de auto zit en de weg is een beetje hobbelig voelt de auto aan alsof die onder je kont vandaan glijd heel erg onveilig! Deze auto moet je rustig rijden, niet teveel beladen/belasten en dan heb je een prima auto voor weinig!!