Hoe kom je van A naar B in Cuba
#108914 door mel
17 nov 2014, 20:19
Hallo,

Dit jaar ben ik in Juni 2 weken door Cuba gereisd.
Ik wil in 2015 teruggaan en wil ditmaal ook terug hoofdzakelijk de Viazul als transportmiddel gebruiken maar ik kan me stom genoeg niet meer herinneren of het mogelijk is om in elke stopplaats zowel op of uit te stappen.
Ik zal me proberen te verduidelijken.
Afbeelding

In de bovenstaande tijd tabel van Viazul vertrekt er in havana een bus om 08.00 uur.
Om 10.20 stopt de bus in Matanzas, om 10.50 op het vliegveld van Varadero enz enz.

Stel dat ik in Matanzas ben , kan ik dan ook om 10.20 uur in Matanzas opstappen en verder doorrijden?
Of kan in en uit stappen enkel in de begin halte en eindhalte? ( in dit gaval dus Havana en Varadero ).

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk was :D

Bedankt voor de hulp

Mvg
#108922 door sandersh
18 nov 2014, 16:48
Je kunt onderweg in stappen op de haltes van Viazul. Stel dat je vanaf Matanzas wilt reizen, is dat mogelijk. Op deze site: http://www.viazul.com, kan je reserveren en zien waar de bus stopt en vertrekt. (Bovenaan rechts kan je de taal veranderen naar Engels)
#111278 door Henjan
05 dec 2015, 19:25
waar kan je reserveren en hoe werkt dat?
kan ik vanuit nederland ook al reserveren?
gaat de bus op tijd?
#111279 door mel
06 dec 2015, 00:17
De vertrektijden van de bus zijn meestal correct.
Reserveren is een andere zaak....Ik heb een keer gehad dat ik de dag van te voren aan het viazul station vroeg of ik moest reserveren en dat was helemaal niet nodig , zei die man. smorgens vroeg om 6.00 uur koop ik een ticket in het viazul station en enkele uren later komt die man me vertellen dat alles volzet is en me ging terug betalen...maar daar sta je dan :(
Maar meestal was er wel plaats in de bus en reserveren vanuit nederland ...is een utopie denk ik :D
#111280 door Encantó
06 dec 2015, 00:47
Reserveren via de website die Harriet (†) hierboven aangaf is de beste manier. Ik reserveer maanden op voorhand. Nooit geen problemen gehad. En als ik 3 dagen voor vertrek mijn betaalde reservatie annuleer, krijg ik binnen de 24 uur het geld netjes terug op mijn visarekening.

Als je al in Cuba bent, reserveer dan via die website, kan tot een paar dagen van tevoren. De meeste hotels hebben al jaren internet. Gemakkelijk, snel, goedkoop en zeker.

Maar als je het jezelf graag moeilijk maakt: ga 48 uur voor vertrek naar de terminal van Viazul (In La Habana: Parque Zoólogico) Wacht eerst een uur totdat de balie na de middagpauze opengaat, schuif een dan nog eens een half uur aan en hoor ze je zeggen dat je 'beter morgen terugkomt omdat er geen plaatsen zijn'.

Je gehoorzaamt (want in Cuba ben je niet zo een bijdehandje als in Bulgarije), en de volgende dag sta je daar weer braafjes . Kassa om andere reden toe, maar na 1 1/2 uur wachten heb je uiteindelijk je ticket voor de volgende dag.

De dag van vertrek meld je je een uur of 2 van te voren aan (om de bagage in te checken). Helaas komt dan een kerel (meestal) naar je toe om te melden dat de bus toch vol is. Gelukkig heeft hij een alternatief: een taxi...
#111302 door pedro
08 dec 2015, 03:23
De terminal Viazul in Santiago De Cuba is naar het trein station verplaatst

Groet Pedro