Hoe kom je van A naar B in Cuba
#107439 door mel
27 mei 2014, 19:48
Hallo,

Nog enkele dagen en ik vertrek naar Cuba, de verplaatsingen ga ik doen met de viazul. De reistijden zijn redelijk lang en daarom vroeg ik me af of er regelmatig een stop wordt ingelast om iets te drinken of zo??

Bedankt voor het antwoord
#107440 door salsalieve
27 mei 2014, 22:43
In elke stad waar men stopt bij de terminal om mensen in en uit te laten stappen kun je ongeveer 5 minuten de bus te verlaten, daar kun je meestal ook iets te drinken kopen (moneda nacional) Er wordt gestopt om te ontbijten, lunchen en dineren op tijden die gebruikelijk zijn in Cuba, de chauffeurs nemen dan hun pauzes. Bijvoorbeeld als je om 08.00 vertrekt uit Santiago de Cuba richting Havana is de 1e stop Bayamo waar je 5 minuten uit de bus kunt. Volgende stop Holguin waar je rond de middag bent, daar gaan de chauffeurs lunchen en heb je 3 kwartier. Verder stopt men regelmatig (althans op dit traject) bv om even koffie te drinken,fruit te kopen of wat dan ook. De chauffeurs doen eigenlijk waar ze zin in hebben. Rijden ook gerust 'een blokje' om, om een familielid dat (illegaal) mee rijdt ergens af te zetten.