Hoe kom je van A naar B in Cuba
#107100 door giljul
22 apr 2014, 22:51
Hallo,

Wij zijn stilletjesaan onze reis naar Cuba aan het voorbereiden en we vroegen ons af wat de snelste/budgetvriendelijkste manier is om van santiago de Cuba naar varadero te geraken? Vliegtuig? Bus? Trein? Zelf rijden?

Alvast bedankt!
#107109 door hombredecuba
24 apr 2014, 16:37
Met het vliegtuig is voor mij de beste optie.
Verschillende keren van Varadero naar Santiago de Cuba gevlogen met een Cubaanse binnenlandse vlucht.
Ik wilde het ook proberen met de trein (vanaf Havana) maar dat werd mij afgeraden.
Met de auto zou kunnen maar ik denk dat je lange tijd onderweg bent,is ongeveer 1000 km!!!
Veel plezier op Cuba.
#107125 door giljul
25 apr 2014, 19:17
Met welke vliegtuigmaatschappij ben je dan gegaan. Mij lijkt vliegen ook aangenamer, maar wat kost het dan ongeveer?

Dank je wel!
#107127 door Eddy77
25 apr 2014, 21:12
er is ook een viazulverbinding. Dat is het goedkoopste, gaat wel s nachts geloof ik, check viazul.cu. Sommige van de treinen tussen santiago en havana stoppen in matanzas, maar de trein is onbetrouwbaarder dan viazul. Sneltste en duurste is vliegtuig idd.
#107280 door salsalieve
15 mei 2014, 12:26
In januari hoorde ik van iemand in Santiago die naar Varadero wilde vliegen dat dit niet mogelijk was, geen vluchten. Een Cubaanse vriendin van me had dat al gezegd en bleek te kloppen. Als je op de site van cubana kijkt zie je ook dat als je Santiago aanklikt als vertrekpunt je alleen Havana kunt kiezen. Misschien via Aerocaribbean maar weet niet waar je dat van hieruit kunt boeken. In Cuba kan het bij de reisbureaus.