Hoe kom je van A naar B in Cuba
#107083 door elfje
19 apr 2014, 21:50
weet iemand wat het kost om per taxi van het vliegveld naar varadero te gaan ( 11th street ong ) ik betaalde in febr van hotel naar vliegveld 36 cuc....maar vnd het vrij prijzig ( stond aangegeven bij balie van hotel) maar aangezien de taximan een beetje vreemd keek naar zijn geld, maar niks zei....heb ik toch het idee dat het teveel was....
#107086 door sandersh
20 apr 2014, 23:54
Afstand Varadero vliegveld-Varadero Centrum = 12 km.
Als de berekening van Havanalover klopt, betekent dit een taxi tarief van 12 CUC.
Te begrijpen dat de taxichauffeur een beetje verbaasd keek toen je hem afgelopen februari driemaal dit bedrag betaalde.. :confused2:
#107087 door elfje
21 apr 2014, 09:31
Ik zat best wel lang in de taxi, misschien wel een half uur. Ik heb net gegoogled hoeveel km het is en ik lees 30 tot het centrum. Mijn hotel lag iets buiten het centrum, dus dat is dan nog iets meer. Bij de receptie van het hotel stond dat een taxi 37 cuc koste, maar ik denk idd dat ik gewoon had moeten vragen. ik moet nu vanaf het vliegveld naar varadero voor een paar dagen, maar nu weet ik dat het toch voor minder kan, rond de 30 cuc zou dan moeten lukken. helaas is mijn aankomsttijd wat ongelukkig zodat ik geen viazulbus meer kan nemen van een paar cuc
#107089 door sandersh
21 apr 2014, 11:39
Elfje, heeft jouw hotel geen pick-up service?
Als dat niet zo is, kan je proberen een taxi met andere mensen te delen, dat scheelt aanzienlijk.
Taxi's bij vliegvelden vragen altijd de hoofdprijs, waar ter wereld je ook bent.
Er is in Varadero een shuttlebus die langs een aantal hotels rijdt.
Kijk hier even: http://www.varadero-airport.com/transportation.html
#107153 door Joop_Siroop
30 apr 2014, 15:43
Prijs heeft ook een omgekeerd evenredige relatie met je niveau Spaans/Cubaans
;-)

Heeft iemand al op de mogelijkheid van Viazul gewezen? Kost (laatste keer dat ik het deed, 5 jaar geleden?) 10 Cuc en duurt wat langer (3 uur). En je moet misschien wat langer wachten op de aansluiting.

Een andere mogelijkheid is een hotel shuttle aanspreken (Spaans?)