Hoe kom je van A naar B in Cuba
#114445 door nick
03 feb 2019, 12:02
Voor het eerst gebruik gemaakt van de shuttle service van GetYourGuide voor de transfer van Havana Airport naar het centrum. Getyourguide is een duits bedrijf dat een lokale agent inhuurt voor de activiteiten die ze aanbieden. De lokale agent zorgt dan voor taxi's etc. De lokale agent voor Havana is Amigo Tours.
De transfer van Havana Airport naar een hotel kost €8,95 p.p.

De service werkte perfect, op het vliegveld stond de lokale agent al te wachten en ook de retour was prima op tijd.
Ophaal- en afzetpunten zijn alleen hotels. Als je in een casa verblijft dan moet je de naam van een hotel opgeven als ophaal- of afzetpunt.
De service is ook beschikbaar voor o.a. Santiago, Santa Clara, Holguin. Zie voor prijzen etc de website.
#114451 door nick
04 feb 2019, 13:20
De transfers zijn de 'Havana Airport Shared 1-Way and Round Trip Transfers'. Dus via een gedeelde taxi, het is echter geen collectivo. De prijs €8,96 p.p. is voor de enkele rit. Voor andere plaatsen kan het tarief afwijkend zijn. Voor de Santiago Airport naar Santiago hotels transfers bijv. €9,85.

Bij het reserveren van de transfer vanaf de Airport moet je opgeven: Vluchtnummer met landingstijd en Hotelnaam met adres. Na aankomst: 'When leaving customs, go to the transportation area. A uniformed representative wearing an orange shirt will be waiting for you'. De representative is de lokale agent van Amigo Tours. Deze agent weet welke klanten gebruik gaan maken van de service. De taxi brengt vervolgens de klanten naar de verschillende hotels. Ik heb geen idee hoelang de agent wacht met het vullen van de taxi indien hij klanten heeft die met verschillende vluchten komen.
Dit gebeurde in mijn situatie: Na verlaten van de douane (customs) stond de agent te wachten met een bordje met mijn naam. Hij droeg overigens een trui over zijn oranje shirt. Ik was blijkbaar zijn enige klant, we liepen meteen het gebouw uit, hij charterde een taxi (een officiele) en ik vertrok als enige passagier in de taxi. Amigo Tours heeft dus geen eigen taxi's.

Bij het reserveren van de transfer naar de Airport moet je opgeven: Vluchtnummer met vertrektijd en Hotelnaam met adres. Een dag voorafgaande aan de transferdatum moet je contact opnemen met Amigo Tours om de ophaaltijd af te spreken. De taxi zal dan de verschillende hotels afgaan om de klanten op te halen.
Dit gebeurde in mijn situatie: Een dag van te voren contact opgenomen met Amigo Tours en de ophaaltijd afgesproken. (Ik weet niet wat er gebeurt als je dit niet doet, misschien krijg je per email een notitie?). Iets voor de opgegeven tijd werd ik opgehaald door een chauffeur met een Gaviota busje. Ik was weer de enige passagier.