Hoe kom je van A naar B in Cuba
#112736 door Elien
08 feb 2017, 07:21
Hallo

Wij zijn Elien en Charlotte , wij zijn van 16februari-16 maart in Cuba. We hebben gekeken om een auto te huren voor een maand maar prijzen zijn heel erg hoog. Is er een andere manier om bv. auto van een local te huren of dergelijke? Misschien is een motorbike goedkoper?

Groetjes Elien en Charlotte.
#112738 door HijodelMundo
08 feb 2017, 09:29
Hoi Elien,

Ik kan bevestigen dat autohuur prijzig is in Cuba. Verder vrees ik dat je nergens een bevestiging gaat krijgen voor de opgegeven data daar er al een hele tijd een stop sales is uitgevaardigd voor Februari.
Auto van een local, het zal vast hier en daar mogelijk zijn maar je kan je afvragen of het wenselijk is. Ivm verzekeringen en aansprakelijkheid. Dit is nog buiten het gegeven dat een Cuba zijn auto niet mag verhuren en zeker niet aan een buitenlander.
Motoren zijn verder mijns insziens ook niet te huur. Er zijn wel wat operators die motor tours aanbieden maar die hebben hun eigen motoren in Cuba of werken toch met ocals. Ik weet niet hoe het precies zit maar weet wel dat deze motoren niet voor de losse verhuur zijn...

Hijo
#112739 door Elien
10 feb 2017, 04:03
Hmm klinkt niet zo goed. We vinden wel een manier.

Groetjes en bedankt voor je reactie.
#113901 door janvanwierlo
16 apr 2018, 09:29
De afgelopen paar jaar heb ik met veel plezier in Cuba gewoond. Als je er een korte tijd bent, dan is naar mijn ervaring een auto echt ideaal. Ook voor de langere periode is een auto ideaal.
Waarom ik nu reageer is omdat ik weer terug ga naar Nederland. Nu zou ik graag in Nederland een auto willen huren. Heeft een van jullie ervaring met een autoverhuurbedrijf in de omgeving van Rotterdam? Ik las bijvoorbeeld wat negatieve reacties over Europcar. Vandaar dat ik nu een beetje twijfel over een goede autoverhuurder.

Na jaren in Cuba is het toch weer een beetje wennen zo in Nederland ;)