Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#113864 door pedro
28 maart 2018, 17:59
Wie heeft ervaring met aisremesascuba.com voor het over maken van geld naar Cuba

Groet pedro
#113870 door VirgindeRegla
29 maart 2018, 19:17
Heeft Western Union ook problemen met uitbetalen? Weet iemand dat? Sendvalu werkt nu niet naar Cuba. Maar Western Union wel?
#113904 door PAULA W.
17 apr 2018, 12:10
Met ASN (triodos ook geloof ik) kun je geld overmaken als er een Cubaanse tegenrekening is. Is voor mij de beste en goedkoopste optie.
NB Erg hoge bedragen (enkele duizenden) kan je beter gespreid betalen. Bedenk een aardige reden voor je gift: huisreparatie oid, en bedenk: Big Brother kijkt wel mee, en kunnen de transactie blokkeren.
#113909 door MarcW
17 apr 2018, 16:21
hoi,

western Union maakt geen geld over naar Cuba (online) alleen familie mag dat ?
als je op westerm USA kijkt kan het schijnbaar wel ? iemand ervaring hier mee ?

fonmoney heeft wel heel mooi verdien model 7,5 euro transactie en zeer slechte koers

gaarne advies over beste optie ,

BVD
#113910 door Jogo
17 apr 2018, 16:29
Fonmoney een slechte koers??

€ 7,50 transactie kosten is niet veel de bank vraag € 13,50...
#113919 door Pieterklu
20 apr 2018, 11:31
Ik schat in dat niet de transactiekosten (money out of pocket) niet het meest belangrijk zijn bij geldtransacties naar Cuba. En zeker niet bij hoge(re) bedragen - meer dan 200 euro -. Het aantal valutaomzettingen en de daarbij gehanteerde wisselkoers, lijkt me van meer betekenis.

Als je transactie eerst van euro naar dollar wordt omgezet en vervolgens naar cuc, snap je dat er aardig wat aan de strijkstok kan blijven hangen. Dus kijk eens goed wat de Cubaans/Cubaanse netto bij de bank of debikaart kan ophalen met je bijdrage en reken dan terug.