Harde info zoals contactinfo van organisaties (geen "wist u dat" rubriek)

Moderator: FORUMBEHEERDER

#112920 door davy vanhorenbeek
18 maart 2017, 12:32
beste cuba liefhebbers
Ik woon in belgie en heb al ongeveer 4 jaar een lange afstandrelatie met een cubaans meisje.
Ik ben al een paar keer in cuba geweest maar nooit langer dan een maand
zij is hier al 5 keer geweest steeds voor 3 maanden
Nu zou ik graag eens naar holquin ( of varadero ) gaan, in een adults only resort gaan zitten en gewoon op het strand gaan liggen.
Ik kan dat perfect van hieruit boeken voor mezelf maar kan ik ter plaatse ervoor zorgen dat zij ook bij mij kan logeren ? heeft er iemand hiermee ervaring of kent iemand een hotel waar ze hier niet moeilijk over doen.
wij zijn niet getrouwd of officieel samenwonend dus volgens cubaanse wetten kan zij daarmee in serieuze problemen komen denk ik
alvast bedankt
#112921 door realpino
18 maart 2017, 17:45
Dave,

recent heb ik hier geen enkel probleem mee gehad. Ook vanuit Nederland een reservering gedaan, wel haar naam opgegeven met de boeking. Maar dat is logisch.
was in Cayo coco en Holguin.
#112923 door davy vanhorenbeek
18 maart 2017, 22:10
Mijn vriendin is momenteel al in cuba dus ik ben van plan om een pakketreis te boeken dus hotel met vlucht en een tweepersoonskamer.
En dan in het hotel bij te betalen om mijn vriendin mee toe te laten in het hotel.
Ik moet zeker zijn dat dit lukt want anders zou het nogal stom zijn om een luxe hotel te boeken waar zij dan niet bij kan zijn.
Ik denk dat sommige hotels hier wel moeilijk over gaan doen.
ik zal nog eens informeren bij tui, die hebben waarschijnlijk wel hun eigen hotels en zijn misschien wat soepeler
#112928 door HijodelMundo
19 maart 2017, 14:57
Tui gaat huer geen uitspraken over dien. Het zijn niet hun hotels maar allemaal van de staat.
Op sommige plaatsen do3n ze moeilijker dan andere om ongetrouwde koppels van gemengde nationaliteit toe te laten. Holguin staat bekend als lastiger dan andere plekken.
Je kan overwegen om het gewenste hotel direct te bellen.

Succes ermee
#112938 door bartonline
21 maart 2017, 01:48
Het lijkt wel of je hotel-problemen bewust opzoekt door ernaar te willen vragen.
En dat terwijl veel casas particulares (en ook Hotels) zichzelf aanprijzen met “Cubaanse gasten zijn welkom.” Als je moeilijkheden verwacht, laat je haar ter plekke het woord voeren.
Wellicht niet galant in jou ogen, maar wel zo praktisch.