Fidel si, Fidel no

Moderator: FORUMBEHEERDER

#103062 door Robert
02 apr 2013, 03:58
Zou zij belasting betalen over haar inkomsten en prijzen die ze op haar tournee ontvangt?
Zo ja dan zou ze vaker op tournee moeten gaan, na de tragische dood van Chavez kan Cuba wel wat extra inkomsten gebruiken, gok ik zo.

#103064 door Pieterklu
02 apr 2013, 10:27
Een nieuwe lezenswaardige bijdrage in informatie Cuba van de Stichting Cuba glasnost over het huidige bezoek van Yoani Sanchez aan de USA. Ik vond het een heel interessante en verhelderende inkijk.

Als je deze bijdrage leest, dan zou je haast tot de conclusie komen dat zij de grootste pleitbezorgster van het Cubaanse regiem is. Haar pleiten voor: opheffing van de blokkade, vrijlaten van de los cinco, opheffing van de reisbeperkingen van Amerikaanse staatsburgers naar Cuba, opheffen van de Amerikaanse basis Guantanamo in Cuba, zijn identiek aan de wensen/eisen van het regiem.

Het is wel heel ironisch en bijzonder dat de belangen/de strijdpunten van de anti-Castro beweging (van de bevolking?) in zo'n grote mate overeenstemmen met die van het regiem. Het enige dat in de weg zit voor consensus met de USA en de Europese gemeenschap lijkt me nog de existentie van het regiem zelf en zijn exponenten.

#103069 door macluc
02 apr 2013, 20:03
@Pieterklu,
Ach de heren op Cuba, die het voor het zeggen hebben, stelen gewoon helemaal geen fuck voor zonder lieden als b.v. Sanchez. Cuba heeft geen enkel strategisch belang meer maar een beetje retoriek kan geen kwaad naturlijk. Hier wordt handig op ingespeeld door partijen van beide kanten ........

#103070 door macluc
02 apr 2013, 20:05
@Robert,
"Zou zij belasting betalen over haar inkomsten en prijzen die ze op haar tournee ontvangt? "
Tuurlijk niet, koopt ze 'n IPad van"

#103144 door sandersh
07 apr 2013, 12:59
Dit stond vandaag op de website van Glasnost, n.a.v opmerkingen in dit forum over het huis van Joani Sanchez;

‘Zo mooi wonen normale Cubanen niet’ luidde het bijschrift bij een reactie op CubaForum. Zelfs volbloed Cuba-adepten herkennen blijkbaar de ‘verworvenheden van de Cubaanse Revolutie’ niet langer. De woning in de wijk Nuevo Vedado maakt deel uit van een flat die in de jaren zeventig door een zogeheten Microbrigade werd gebouwd. Trouwe revolutionairen mochten in hun vrije tijd een woning voor zichzelf bouwen en kregen daar ook het vruchtgebruik over. Eén van de ‘de bouwvakkers’ was Reinaldo Escobar, de echtgenoot van Yoania Sanchez en toen werkzaam voor het tijdschrift CubaInternacional. Ruim 7 jaar werd er gebouwd voor zij de woning konden betrekken.

#103146 door JVLebbink
07 apr 2013, 18:15
sandersh schreef:De woning in de wijk Nuevo Vedado maakt deel uit van een flat die in de jaren zeventig door een zogeheten Microbrigade werd gebouwd.

Blijkbaar krijg je de inhoud er bij.

J

#103147 door sandersh
07 apr 2013, 18:43
JVLebbink, even voor de goede orde; die tekst is niet van mij, maar een citaat uit website Glasnost van vandaag.