Fidel si, Fidel no

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100926 door dutchjong
06 okt 2012, 10:14
http://www.telegraaf.nl/digitaal/130412 ... ten__.html

Blogster Yoani Sánchez is opgepakt bij het pseudo-publieke proces van Angel Carromero in Bayamo (de Spaanse chauffeur van de auto waarin de Cubaanse dissidenten Osvaldo Payá en Harold Cepero Escalante omkwamen). Zij wilde daar als journalist verslag doen van het proces. Zij heeft 30 uur vastgezeten. Eten en drinken werden haar geweigerd. Pas na 30 uur, vlak voor haar vrijlating, mocht zij een glas water drinken.

Ik volg haar via Twitter en dat is een erg mooie manier om een beetje op de hoogte te blijven van haar dagelijkse bestaan in Cuba.

ps. Ik mis de postings van Kees Vank. Hij gaf wel een heel bijzondere en geengageerde bijdrage aan dit forum. Kees, mocht je dit forum nog lezen, overweeg je dan om terug te komen ??

#100928 door HijodelMundo
06 okt 2012, 14:16
Ducthjong,

Als je haar volgt via Twitter zorg dan ook dat je de boel goed interpreteerd...

“Durante detencion me negue a comer y a tomar cualquier liquido. 1er vaso de agua que me tome al llegar a casa como fuego en el esofago”

Haar is niets geweigerd, ze heeft zelf geweigerd!

Politiek

overal dezelfde stront

andere vliegen

Hijo

#100930 door dutchjong
06 okt 2012, 16:09
Ah, wat dom van me ! Ik heb het dan helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat er stond 'men heeft mij geweigerd'. Dank voor de terechtwijzing.

Des te beter dat ik binnenkort 2 maanden Spaans aan de Universiteit van Havana ga studeren zodat ik in de toekomst niet meer van dit soort blunders maak !